Galina Lobina, specialioji pedagogė ir logopedė metodininkė
Užlieknės pagrindinė mokykla |
Tikslas. Mokyti specialiųjų poreikių vaikus rišliai, sklandžiai, nuosekliai, gramatiškai taisyklingai reikšti mintis, lavinti kūrybiškumą. |
Priemonė skirta 3 klasių mokiniams. |
Priemonės aprašas. Specialiųjų poreikių mokinių rišliosios kalbos ugdymas yra gana problemiškas. Mokant kurti rašytinį tekstą skatiname vaikus pasidalinti sukaupta informacija bei patirtimi. Iš daugelio sukauptų įspūdžių mokome atsirinkti tik pačią svarbiausią informaciją. Aprašydami naminius gyvūnus, aptariame jų išvaizdą, mitybos, priežiūros ypatumus, santykį su žmogumi. Sudaryta rašinėlio rašymo schema aktualizuoja, gilina žinias bei gali padėti mokiniui tinkamai, nuosekliai išreikšti savo mintis. Matydamas aiškiai suformuluotas instrukcijas, mokinys gali dirbti savarankiškai, sukaupti dėmesį tikslingai, kryptingai veiklai. Mokinys gali naudotis atramine, o taip pat savo pasirinkta leksika. Galima tekstą sukurti pirma kolektyviai žodžiu, atsakant į klausimus, o paskui kurti individualiai raštu. Atskirų plano dalių sekos išskyrimas specialiųjų poreikių vaikui padeda lavinti loginę atmintį. Kūrybinį darbą galime papildyti iliustravimu. Priemonę pagal poreikį galima laminuoti ir naudoti individualiai, galima demonstruoti, pasitelkiant multimediją. Aprašomojo pobūdžio rašinėlio schemą galima keisti (įvedant naują aprašomą objektą, naują leksiką ir kt.). Šią schemą rekomenduoju naudoti ugdant 3 kl. mokinius, kuriems sunku įsitraukti į veiklą, pereiti iš vienos veiklos rūšies į kitą, nelengva reikšti mintis. |