Skaitmeninės įtraukiojo ugdymo priemonės

Aprašomojo pobūdžio rašinėlio kūrimo schema

Galina  Lobina, specialioji pedagogė ir logopedė metodininkė

Užlieknės pagrindinė mokykla 

Tikslas. Mokyti specialiųjų poreikių vaikus rišliai, sklandžiai, nuosekliai, gramatiškai taisyklingai  reikšti mintis,  lavinti kūrybiškumą.

Priemonė skirta 3 klasių mokiniams.

Priemonės aprašas. Specialiųjų poreikių mokinių  rišliosios kalbos ugdymas yra gana problemiškas.  Mokant kurti rašytinį tekstą  skatiname vaikus pasidalinti sukaupta informacija bei patirtimi. Iš daugelio sukauptų įspūdžių  mokome atsirinkti tik pačią svarbiausią informaciją.  Aprašydami naminius gyvūnus, aptariame  jų išvaizdą, mitybos, priežiūros ypatumus, santykį su žmogumi.  Sudaryta rašinėlio rašymo schema aktualizuoja, gilina  žinias  bei gali padėti mokiniui   tinkamai, nuosekliai  išreikšti savo mintis. Matydamas aiškiai suformuluotas instrukcijas, mokinys  gali dirbti savarankiškai, sukaupti dėmesį tikslingai, kryptingai  veiklai.   Mokinys  gali naudotis  atramine, o taip pat savo pasirinkta leksika. Galima tekstą sukurti pirma kolektyviai žodžiu, atsakant į klausimus, o paskui  kurti  individualiai raštu. Atskirų plano dalių sekos išskyrimas  specialiųjų poreikių vaikui padeda lavinti loginę atmintį.   Kūrybinį darbą galime   papildyti iliustravimu.  Priemonę pagal poreikį galima laminuoti ir naudoti individualiai, galima demonstruoti, pasitelkiant multimediją. Aprašomojo pobūdžio rašinėlio schemą galima keisti (įvedant naują aprašomą objektą, naują leksiką ir kt.). Šią schemą rekomenduoju naudoti ugdant 3 kl.  mokinius, kuriems sunku įsitraukti į veiklą, pereiti iš vienos veiklos rūšies į kitą, nelengva reikšti mintis.

Rašinėlio rašymo schema

eparoda.lt

Privatumas

logo eparoda