„Mesk kauliuką, tark skiemenuką“
Renata Alksnė, logopedė |
Kauno lopšelis darželis „Spindulėlis“ |
Tikslas. Mokomų garsų atviruose ir uždaruose skiemenyse įtvirtinimas. Girdimojo ir regimojo suvokimo ugdymas Garsinės analizės ir sintezės mokymas. |
Priemonė skirta garsų tarimo įtvirtinimui, girdimojo ir regimojo suvokimo ugdymui bei garsinės analizės ir sintezės mokymui ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikams, o taip pat jaunesniųjų pradinių klasių mokiniams. |
Priemonės aprašas. Priemonė „Mesk kauliuką, tark skiemenuką“ skirta svarbiam logopedinių pratybų etapui – sunkiausiai išmokstamų garsų atviruose ir uždaruose skiemenyse įtvirtinimui. Vaikui išmokus tarti vienokį ar kitokį garsą, laukia ilgesnis - garso įtvirtinimo procesas. Ieškant platesnės užduočių įvairovės ir buvo sukurta ši metodinė priemonė. Naudojant priemonę užduotys vaikams gali būti sunkinamos, ištartą skiemenuką prašoma rasti laminuotoje kortelėje. Analizuojant skiemenis garsais ir randant kortelę, taip ugdomas ne tik girdimasis, bet ir regimasis suvokimas. Tai ypač padeda priešmokykliniame amžiuje, rengiant vaikus mokyklai. Sunkinant dar labiau užduotis, prašoma vaiko su duotu skiemeniu sugalvoti žodžius, kuriuos galima analizuoti atskirais garsais, juos suskaičiuoti. |